novinky, akcie, zľavy a všetko zo sveta okolo Motomaxxu
Najlepší vytrvalostní jazdci sveta sa stretli 12.5. 2018 na Slovakia Ringu, v rámci preteku 8H Slovakia Ring, ktorý bol zároveň 3. kolom FIM Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov (EWC).
8 hodín dlhé, úžasné a dramatické preteky sa už druhýkrát konali na Slovensku neďaleko Dunajskej Stredy. Vo veľmi teplom slnečnom počasí sa stretlo celkom 34 svetových tímov a medzi nimi aj domáci motomaxx Racing Team s jazdeckým obsadením Knezovič- Ruža- Duchyňa.
Slovenský tím motomaxx Racing Team sa v endurančnom preteku na Slovakia Ringu ukázal už druhýkrát, a aj cez rad nepriaznivých udalostí tím dokázal, že Slováci vedia v tejto disciplíne držať krok so svetovou konkurenciou.
motomaxx Racing Team (# 71) sa po 194 odjazdených kolách umiestnili na peknom 12. mieste vo svojej kategórii, a 27. Mieste celkovo. Stal sa jediným tímom s čisto slovenským obsadením, ktorý došiel do cieľa.
Po debute v minulom roku, sme sa rozhodli, že pretek chceme absolvovať znova. Celý pretek je veľmi náročný ako na techniku, tak na organizáciu, ale popoháňala nás túžba zistiť, kam až by sme to dotiahli, keby sa nič nepokazilo. V roku 2017 sme totiž riešili časovo náročnú technickú poruchu. Závod sme síce úspešne dokončili, ale vedeli sme, že máme na viac. Druhým dôvodom, prečo to robíme je, že chceme, aby bol na svetovom závode konanom na Slovensku tiež Slovenský tím. Aby sa Slovenský divák mal na čo pozerať a komu fandiť.
Hlavné prípravy začali približne 3 mesiace pred pretekmi. Našťastie sme mohli niektoré veci aj techniku použiť z minulého roka, však boli aj veci, ktoré sa dokončovali ešte v posledných hodinách pred samotným eventom. Trebárs dopasovanie nádrže nám dalo dosť zabrať.
Endurance stojí na tíme a jeho súhre. Na každom členovi tímu záleží. Motomaxx Racing Team má 15 členov, kde každý má svoju funkciu - od manažéra tímu, 3 jazdcov, cez mechanikov, tankovačov, hasičov, kolegov na pit lane, a ďalších ľudí. Jazdec Peter Duchyňa stihol pri všetkom svojom jazdení dokonca aj variť celej tejto hladnej posádke.
Všetko podlieha predpisom pre danú triedu. Motor je čistá séria. Upravuje sa podvozok, nádrž, výfuk, elektronika, pridáva sa napr. ovládanie svetiel.
Nemohol som skoro nič prispôsobiť. Keď máte 3 jazdcov, kde je každý inak vysoký, jeden má 70 kg, druhý 80 kg a tretí 90 kg, ťažko urobíte univerzálny setup podvozku alebo stúpačiek. Musel sa zvoliť jeden setup a ostatní sa mu museli bohužiaľ prispôsobiť.
Dôjsť závod! A nechať sa prekvapiť, kam až to môžeme dotiahnuť.
Rozhodne lepšie ako vlani, ale pár problémov nastalo. Neodhadli sme pneumatiku, a tá odišla o 1 striedanie skôr, čo nás stálo zbytočný pád. Brzdením sme skrútili 2 kotúče. Zhorel nám výfuk. Tiež nám raz došiel benzín, pretože každý jazdec mal inú váhu a jazdný štýl v dôsledku čoho sa menila aj spotreba.
Som spokojný. Došli sme v poriadku do cieľa. Tím spolupracoval na jednotku. Dôstojne sme reprezentovali Slovensko v motošporte.
Pár zmien na technike. ... a do niektorých vecí by som si nenechal kecať. A do zásoby by som nakúpil viac výfukov :)
Nechajte sa prekvapiť. Radi by sme sa zúčastnili zase. Veľmi záleží na tom, či sa podarí zohnať dostatok prostriedkov.
Na záver by som rád poďakoval celému tímu za perfektne odvedenú prácu. Z EWC si všetci odnášame neopísateľné zážitky. Ďakujeme tiež rodinám a fanúšikom za podporu.V neposlednom rade sú tu partneri tímu, bez ktorých by bola naša účasť na pretekoch ťažko realizovateľná.
Ďakujeme hlavným partnerom BIO-CIRCLE, TRIPSY, CIKAUTXO A DUERO CLEAN.
Taktiež ďakujeme ďalším partnerom: Polynova, Peterson Technik, Tajpan, Elf, SV Moto Racing, Kerkosand, Agrofarma Budmerice s.r.o., K-Tech a Dunlop.
Chceš objednať vybraný produkt, alebo máš otázku k ponúkaným produktom alebo službám? Napíš nám, budeme ťa obratom kontaktovať.
DOPYTOVÝ FORMULÁR